vineri, 28 decembrie 2012

Un exemplu civic demn de urmat!

    Intamplator, am observat in Piatra Neamt o persoana care, zic eu ca merita tot respectul! Si spun "am observat", pentru ca era imposibil sa fi trecator in acea zona si sa nu observi asa ceva.
    Doua zile consecutive, in aceeasi zona, domnul din fotografiile de mai jos, a lucrat necontenit la curatarea zapezii de pe trotuar si de pe treptele unui bloc. De fiecare data l-am vazut cu lopata in mana muncind continuu, in timp ce la cativa metrii o femeie cu trei copii isi plangea amarul cersind mila oamenilor, nefacand nimic. Cu siguranta barbatul din poze nu era angajat nicaieri si nici platit de cineva pentru a face acea munca. Eu cred ca era modul propiu de a capta "inimile" trecatorilor, un mod nemaintalnit de mine pana acum. In ziua de azi, la toate colturile vezi cersetori care se milogesc si de cele mai multe ori devin si stresanti pentru un leu, ne agaseaza si ne fac numai nervi, dar in cazul asta e ceva deosebit. Sper sa nu spun nimic gresit, dar cred ca si domnul acesta era tot un cersetor, dar care cersea prin munca, in ciuda limitarilor fizice pe care la are. Imaginati-va doar la 3-4 grade Celsius sa te deplasezi in mainile goale pe jos, in frig si sa mai si muncesti. Din fericire, zic eu, gestul lui a fost apreciat de multi trecatori care fara sa le fie zis sau cerut nimic, ii ofereau acel "un leu" sau ceva de mancare.
    Ce am mai remarcat, era fericirea ascunsa cu care lucra si vointa de munca. E clar ca nu ii era deloc comod ce facea, dar totusi, cu castile in urechi, isi vedea de treaba inainte.
    Eu consider ca e un exemplu demn de urmat de oricare dintre noi, si daca ar fi ceva de invatat de la omul acesta, e ca trebuie sa depasim toate obstacolele vietii si sa luptam pentru a merge mai departe, indiferent de limitele care ne sunt impuse uneori.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu